پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، گفت: 95 باب مدرسه از مدارس حاشیه راه های استان گیلان در سال جاری تحت پوشش طرح ایمن سازی قرار می گیرند.

شعارسال: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای گیلان، گفت: 95 باب مدرسه از مدارس حاشیه راههای استان گیلان در سال جاری تحت پوشش طرح ایمنسازی قرار میگیرند.

مهندس نازک کار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گیلان امروز در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی و ترویجی فرهنگ ایمنی و ترافیک که به مناسبت یادبود قربانیان سوانح ترافیکی در مدرسه شهید بصارتی خمام برگزار شد، گفت: به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانشآموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جادهها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، 95 باب مدارس حاشیه راههای برونشهری و روستایی در دو بخش فیزیکی و آموزشی همانند سالهای گذشته ایمنسازی میشوند.

وی هدف از اجرای این طرح را بالا بردن ضریب ایمنی عبور و مرور دانشآموزان برشمرد و گفت: اولویتها برای اجرای طرحهای ایمنسازی مدارس براساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانشآموزان و میزان ترددهای عرضی از جاده تعیین میشود.

این مقام مسئول، با بیان اینکه قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانشآموزان را تهدید می‌کند، گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در زمینه ایمنسازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.

نازککار خاطرنشان کرد: در بخش نرمافزاری، دانشآموزان نحوه صحیح تردد در شرایط مختلف جوی، نحوه پیاده و سوار شدن سرویس مدارس، نحوه صحیح استفاده از دوچرخه و تشخیص علائم و... را یاد میگیرند. در بخش فیزیکی نیز حاشیه مدارس را با نصب علائم ترافیکی ایمنسازی میکنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای گیلان، درخصوص اثربخشی اجرای طرح مذکور، یادآور شد: با اجرای موفقیتآمیز این طرح در مدارس حاشیه راههای گیلان در سالهای گذشته، خوشبختانه تعداد تصادفات در مناطق تحت پوشش طرح در رده سنی دانشآموزان به صفر رسیده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 29 آبان 1396، کدخبر: 96082917020، www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین